Werkwijze

Wanneer u in ons verzorgingsgebied ( Brabant, Gelderland en Limburg) woont, komen wij van Schellekens Huisontruiming eerst langs voor een persoonlijke kennismaking. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende woning en spreken met u door wat u precies van ons verwacht. Binnen 48 uur volgt dan onze offerte en als u akkoord bent, maken we afspraken over de planning.

Bij een volledige woningontruiming haalt de familie in veel gevallen zelf eerst de dierbare en kostbare zaken op. Maar als u dat liever heeft, kunnen we dat ook voor u doen bijvoorbeeld aan de hand van een lijst waarin de spullen beschreven staan. Stuiten we tijdens het ontruimen onverwacht op andere kostbaarheden, dan wordt u daarvan direct op de hoogte gebracht. Deze spullen worden vervolgens overgedragen aan een aangewezen familielid of – als dat de wens is – aan een taxateur, antiquair of veilinghuis.

Voor de overige huisraad zoeken we een nuttige bestemming, zodat de spullen waar mogelijk een tweede leven hebben. Goederen die niet meer bruikbaar zijn, laten we milieubewust verwerken.

Alle kleding gaat in de container voor het Leger des Heils, gordijnen, kleding, schoenen, knuffelbeestjes, wol.

Als het huis leeg is, zorgen we dat het helemaal op orde komt zoals we hebben afgesproken. En daarin gaan we heel ver. Soms betekent dit dat we vloeren verwijderen of nieuwe vloeren leggen, dat we de boel schoonmaken of desinfecteren, gaatjes vullen, schilderwerk verrichten of de woning zelfs herinrichten. U kunt het zo gek niet bedenken of wij regelen het, binnen de gestelde termijn en voor de afgesproken prijs.

Bij een complete woningontruiming gaan we als volgt te werk:

  • Na uw telefoontje, mailtje of brief nemen we direct contact op voor een afspraak op korte termijn.
  • We bekijken de woning, bespreken uw wensen en adviseren u.
  • We stellen een offerte op. We zorgen ervoor dat deze uiterlijk 48 uur na onze kennismaking in uw bezit is.
  • Na goedkeuring van de offerte plannen we de ontruiming.
  • Als de familie of directbetrokkenen dat niet al gedaan hebben, halen we eerst de spullen met (emotionele) waarde waarvan u heeft aangegeven dat die behouden moeten blijven, uit de woning.
  • Overige waardevolle spullen worden in overleg met u aangeboden aan een aangewezen familielid, een taxateur, antiquair of veilinghuis.
  • Het huis wordt leeggehaald. Er wordt een nuttige bestemming gezocht voor de huisraad en bezittingen.
  • Onbruikbare spullen worden milieubewust afgevoerd.
  •  Als het huis leeg is, worden indien gewenst de nodige klusjes gedaan. Dat varieert van het afstomen van behang tot het verwijderen van verlijmde vloerbedekking of het schilderen van de muren. Dit is vaak afhankelijk van wat met de woningbouwcorporatie, makelaar of familie is afgesproken.
  • De laatste fase is de eindschoonmaak. Soms is het voldoende als de woning ‘bezemschoon’ wordt achtergelaten, maar in de meeste gevallen is er sprake van ‘grote schoonmaak’. Soms krijgen we het verzoek de woningen te ontsmetten of nicotinevrij op te leveren. Ook dat is geen probleem.

U kunt erop vertrouwen dat we de woning op het juiste tijdstip tegen de afgesproken prijs precies zo achterlaten als we hebben afgesproken.

Wij staan 7 dagen per week voor u klaar!

Bel en maak kennis met Jacqueline Schellekens of vraag direct een vrijblijvende offerte aan.

Bel 040 - 84 48 188
Offerte aanvragen
Jacqueline Schellekens